lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

nu ä jag tillbaks...

Kategori: Allmänt

Nu är jag tillbak här igen.. Det har inte hänt så speciellt mycket. Tävlade stella inte något i år men förr året. Gick super bra. håller även på att leta och ska köpa en storhäst. Försöker hitta en fin för ett bra pris och jag har hittat några. För stella är ju ändå 20 år nu. Hon är 139,5 (c-ponny). Så jag börjar bli lite för lång för henne. Detta kommer nog bli mitt sista år med henne. För dels vill jag gå över till storhäst. Utvecklas mer och komma upp högre i klasserna. Men vill inte lämna stella. Hon är en sån speciell häst så man vill inte lämna henne. Men när dagen är kommen kommer hon hamna i häst himmlen. För att det var det SHV föreningen som äger henne sa. Den dagen ja inte vill ha henne längre ska hon avlivas. Vilket som känns väldigt tungt och jobbigt. Jag vill inte avliva en fullt frisk och välmående häst. Så de ja vill är att ha kvar henne som en skogsmulle och se hur mke hon orkar sen när dagen är kommen kommer hon tyvärr tas bort. Men att ha 2 hästar är ganska mycket jobb, och jag börjar nian dör jag måste jobba stenhårt för att ta mig in på vilket gymnasium jag vill. Så med två hästar lär de bli sena kvällar. Sen är det också dyrare med 2 hästar men jag ska se om de är nån som vill ha stella på typ halvfoder och hjälpa mig att rida henne nån gång i veckan då jag väl köpt en häst.

Jag vill ha en yngre höst och vi har hittat några fina. Den jag vill ha just nu är en fyra åring som är inriden och påbörjad inhoppad som står i södra sverige och har bra stam. Det är nån av natalis kontakter inom hästvärlden som har den hästen eller hur det nu var.

Det är tävling med stella vecka 26. Den är i lycksele och det är en 2 dagars men jag kör bara en dag och det blir lördag. Den är i lycksele så det är inte så långt. Ska tävla 80 och 90. Tror de kommer gå bra hoppas de iaf.

Idag red jag ut i skogen i stormen red efter en stugby och tränad på att samla galoppen och ha henne på tygeln ute i skogen. För att såhär är det med stella. När man rider dit på vägen är hon fin och samlad och allt. Men när man vänder och ska hem börjar hon studdsa sparka bli stark och skit sur för att hon vill springa fort. Men det går bättre och bättre för varje dag. Imorgon ska jag se om jag kan dra henne till ridhuset annars kanske jag far på flygfältet och tok galopperar för hon har så sjukt mycket energi. Jaja men det blir nog bra.
Kommentera inlägget här: