lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

hopp hopp

Kategori: Allmänt

Igår (söndag) var det hoppning på schemat. Hoppade tre kombination med 1 galoppsprång mellan, räcke med grind och oxer med regnbågar under. Hoppade bana på 90-1m eftersom att jag ska tävla 80 och 90 i lycksele. Det kändes riktigt bra, hade ett bra flyt och hon skötte sig suveränt och det kändes lätt som en plätt. Tyvärr så var det ingen som filmade eller fotade då men men.

Idag (måndag) fick hon vila lite. För imorgon så ska vi klättra uppför skidbacken och bygga på lite rumpmuskler och det är väldigt väldigt jobbigt för hästarna så då tänkte jag att hon får vila idag och ta de lite lugnt så blir de hård träning imorgon.

Ska hoppa en dag denhär veckan oxå sen nästa vecka så är det ju tävling. Ska träna mer på omhoppningssvängar då. STella ä duktig på det bara jag gör rätt. Men jag glömemr alltid yttersidan och ja jag vet inte men de går bättre och bättre för varje gång vi gör det iaf.

Är taggad på tävling.. Har beslutat att stella ska få vara igång satt hela sommaren och så ska hon istället få en lång vinter vila för det är ju mest tävlinar på sommaren och hösten så då är det bättre att hon får en månads vinter vila då det inte är några tävlingar.

Så då blir det fler tävlinar i sommar/höst.
ha väll int så mke mer att säga..
Kommentera inlägget här: