lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

Arg...

Kategori: Allmänt

Så idag gjorde jag och stella oss av med lite energi på en härlig konditions galopp tur i solen. Hon var väldigt fin men somvanligt blir hon väldigt stark på hemvägen men det går bra ändå. Det var väldigt varmt men inte för varmt så det gick att rida ändå. Tanken var att hoppa egentligen ikväll men stella vilade 2 dagar i helgen så då kändes de bättre att fara ut i skogen och göra av med lite energi och sen hoppa nån annan dag i veckan. För det känns inte bra att hoppa när hon vilat för hon blir så stark. Hon blir ganska het när de gäller hoppning överlag. Men speciellt när hon vilat så de kändes helt enkelt bättre att rida ut idag.
Imorgon blir det också att rida ut sen vila onsdag sen hoppa torsdag. För då har hon ändå gått 2 dagar en vilat en och då går de ganska bra.

Efter tävlingen som är i lycksele (v.26) om det inte är mycket tävlingar efter det tänker jag att gamla stella ska gå vila 2 veckor. Men skulle gärna vilja tävla nån fler tävling innan jag ställer av henne. Men efter den tävlingen ska hon då få fara på bete och beroende på hur tävlingarna ligger till så vet jag inte hur länge hon ska ridas eller ska vila.

Är det nån som är vän med mig på facebook och sett mitt senaste inlägg där jag skrev en text om hur jag och andra ryttare blir bemött av bilar eftervägar. Jag bad om respekt och hänsyn och allt sånt. Jag blir så förbannad när bilar blåser förbi en i 120 och typ 1 cm från att köra på en. Sånt blir jag så jävla förbannad på. För när man är ute och g¨r med hunden efter en väg där det inte finns en trottoar utan man g¨r på sidan av vägen, då är det betydligt fler bilar som tar hänsyn och saktar in. Sen om ett barn cyklar och mamma går brevid då saktar nästan alla bilar in. Vad är det d¨å för skillnad när man sitter på en häst. Det är fortfarande en människa och ett djur. Även om hästen är trafiksäker så kan den helt plötsligt få för sig att den ska bli rädd. ÅÅÅÅ jag blir så arg på människor som nedvärderar hästar. jaja nog om de..

Senare ikväll fotade jag när natali och emelie hoppade det var riktigt kul. Önskade att någon kunde stå och fota när jag hoppade..

Nåväl jag har inte så mycket att säga,
Men vill ni se mitt inlägg på facebook om dedär med bilar som blåser förbi i 120 så finns de på facebook. Heter Jasmine Hedström där..
Ha de bra eller nått:)
Kommentera inlägget här: