lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

Ojda

Kategori: Allmänt

Halloj:)
Haha kände att de va ett tag sen men bättre försent än aldrig elr va man säg:)
De har gått jätte bra sen sist. 

Vecka 15 for jag ju till Nordmaling o h tränade vilket som fick jätte jätte bra. Hoppade bana på 1m om int högre.

Sen vecka 19 var första lagtävlingen. Då for jag och natali till Vännäs över lördagen. Lag tävlingen gick på 80cm. I grund omgången gick de sjukt bra hon va as fin. Sen omhoppningen var hon också as fin men jag gjorde en jätte dålig sväng så få blev de ett stopp. Jag var anmäld till 90cm. Men Stella var så trött så jag nöjde mig med en klass. 

Justja vecka 17 så tävlade jag ju dressyr på ankan de gick as bra. Jag gjorde lite dåliga vägar men annars gick de as bra. Jag var jätte nöjd på mina 57%.

Nästa tävling är vecka 24 i vindeln då får lagklassen i 85cm. Jag minns inte vilka dagar elr vilka klasser jag är anmäld till där. Men de ska bli jätte roligt.

Sen tävlingen efter de är vecka 27 och den är på hippo. Då går lagklassen i 90cm. Minns inte heller vilka dagar elr klasser jag är anmäld till där.

Allt rullar på bra nu med Stella förutom att hag vågar nästan aldrig hoppa.
Se började med att hon hade jätte stora gallor dom va mjuka hon hade inte ont o hon va int halt men ja blev ändå som rädd. Då började jag ha henne lindad varje natt och dom blev mindre. Men om hon hade stått 2 dagar hade dom blivit större.
Då beställde jag kyl lera. Nu skrittat jag ut typ 30 minuter 1h minst 1 gång i veckan på asfalt. Då har dom blivit mycket mindre. Och efter nästan varje ridpass ha jag kleta på kyl lera och jag tycker de har hjälpt otroligt mycket.  Den är fortfarande där men väldigt liten. Så jag går alltid en sväng med henne hon vilar vilar kanske en gång i vecka . Och om hon ska ha fler vilo dagar så skrittat jag ut elr leder henne en liten bit. Annars blir bara gallorna värre.

Men iaf idag så har jag skrittat och badat med Stella. Hon älskade verkligen att bada men de va svin kallt i vattnet men de spelar ingen roll för hon. Så vi for och badade och de va mysigt.

Hon har stått i o rondellen i två dagar.  För ingen häst stog där och gallorna blir bättre om hon står där för där är ingen geggea. 
Så då krattade jag och mockade hela rondellen o de va as jobbigt men de blev fint. Då kanske de börjar växa lite gräs. Men de va ändå mysigt o så.

Sen har vi inte gjort så mycket mer vi har hoppat 120 vilket jag är väldigt nöjd över. Både räcke och oxer.  Jaa finns int så mycket mer att säga.

Jaja de ä en dag imorn å.









Kommentera inlägget här: