lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

hej o hå

Kategori: Allmänt

Allt har bara gått framåt sen senaste inlägget.
I veckan började jag med en liten ask i hagen med Stella så hon ska bli enklare att ta in.
Jag har med mig typ ett äpple och ställer mig i hagen och väntar tills hon kommer fram då får hon belöning och jag tar fast henne med grimskaft. Då har jag kraft i fickan och tränar ledarskap i hagen först med och sedan utan grimsakft. Och efter denna vecka har hon gjort stora framsteg vid inhämtning.
Igår torsdag red jag ridlektion benträning. Idag fick Stella vila tränade bara ledarskap och mockade.
Imorgon blir de uteritt i de fina vädret vilket ska bli riktigt kul.
Sen söndag kanske jag ska hoppa beroende på om de är fint väder för då ska jag rida ut då tänkte jag göra denna övning.
Men jag skriver mer i helgen och berättar hur de gick och sånt och förhoppningsvis börjar jag om som vanligt :)
ha de bra
Kommentera inlägget här: