lillamysis.blogg.se

En tjej som är galen i hästar på amatör nivå:)

Hopp och dressyr

Kategori: Allmänt

Igår (måndag) så red jag och alexandra till ridbanan som tar typ 15 minuter. N'r vi var där hoppade vi och det gick jätte bra. Hoppade oxer på 1m 110 nått. Det gick super bra förutom att det spöregnade men hon skötte sig toppen. Man måste ju träna på att rida i spöregn ifall att det är tävling ute och det regnar då.

Idag (tisdag) så drog jag och natali ner dom till ridhuset och jag red dressyr. Det gick bra förutom att hon var väldigt het och stark. Men hon var fin ändå. Hon blev svettig för att det var typ 20 grader varmt och det var ett ganska hårt pass som jag red.

Imorgon ska jag nog fara och galoppera på flygfältet så hon blir av med lite energi. Torsdag ska hon nog få vila. Sen vet jag inte vad jag ska göra i helgen med henne dressyr och uteritt kommer det nog att bli. Beror ju på vad det är för väder och om det är super varmt är det inte så kul för dom att fara ut och galoppera.

Sen dehär med att klippa stellas man.. Jag vet inte vad det är som är felet och det är jag som är störd och inte kan klippa eller om det är henne man som är konstig. för att om jag borstar ut den helt som den ska va inga tjorvar och den ligger som den ska och allt. Sen klipper jag rakt och fint och jämt och allt sånt. Sen nästa dag när jag borsta manen på henne ser de förjälvigt ut. Vet inte va problemet är. Så ja få typ klippa hennes man lite då och då för att det inte ska se helt åt skogen ut.

Sen då blir de tävling i stöcke istället vecka 27 tror jag det var istället för i helgen eftersom att natali inte hade tid i helgen. Men då är det bara att tagga nästa helg i stället..
Nu har jag väll inte så mke mer att säga
(bild från när ja hoppade i måndags)
 
Kommentera inlägget här: